Träning,  Vardag

Träningsmotivation

Hej! Hoppas ni har haft en bra start på veckan 🙂 Sedan jag publicerade inlägget med prestationsångest känns det som att jag lyckats slänga iväg en sten jag gått och burit på länge i onödan. Jag har tidigare gått ut med känslorna jag hade i somras på IG men det det kändes skönt att få skriva om det ytterligare en gång.

Just nu frodas min träning av att jag tycker det är så himla kul. Det är också lite av min egentid, denna har jag framförallt på helgen.

Efter mitt spinningpass i fredags!

Jag möter många medlemmar på jobbet som tränar för att dom måste eller för att dom vet att dom borde. Många fastnar i att dom tränar och gör som många andra. Om man inte tycker om styrketräning så testa gruppträning! Det finns skivstångsklasser, core, pilates, yoga, funktionell träning, tabata, korta och långa pass. Är man en ensamvarg finns det styrketräning eller konditionsträning över så det räcker. Tunga vikter, kroppsvikt, tyngdlyftning, styrkelyft, fitness, 3D-träning osv. Det finns så oerhört mycket träning att välja på så det känns dumt i dagsläget att välja en träningsform som inte känns bra.

3st träningstips:

  • Planera in när du ska träna. Detta är ett möte med dig själv, prioritera det!
  • Strunta i vad och hur andra tränar. Du känner din kropp, dina tankar och ser dina målbilder bäst!
  • Ta hjälp av Personliga tränare eller gyminstruktörer på ditt gym. Andra ögon utifrån kan utmana och se saker du inte tänkt på själv OCH lära dig nya saker som gör din träning mer varierad och innehållsrik.

Jag blandar mycket i min träning och jag tycker både om känslan av att lyfta tungt i kombination men också känslan av att känna mig uthållig i både konditionsträning och att orka röra kroppen smidigt utan tunga vikter också.

Här kommer mitt pass jag körde i söndags:

Söndagsfys

Först körde jag ett styrkeblock med marklyft, axelpressar, step up på box och TRX-rodd för att sedan gå över i en variant av cirkelträning med övningar i olika rörelseriktningar och flås.Jag valde en fast vikt på marklyft, axelpress, höjden på boxen och måttade upp hur lutad jag stod i TRX-rodden. Vikten skulle spegla så att jag MAX orkade 10 repetitioner. I cirkelträningen ville jag mest ha flås och många olika riktningar för att inte bli stel eter det tung blocket.

Imorgon blir det tabata 30in på luncen, ser fram emot det redan! 😉

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *