Träning

Balans och ett nackspärr senare…

Hej!

Det där med att vilja träna tungt gick ju sådär, fick nackspärr i måndags som har hållit i sig under veckan. Hmm, rejält begränsad i min rörlighet och haft riktigt ont men nu börjar det vända. Har ändå försökt att få ihop några träningspass som landade in enligt följande:

Måndag: Vila.

Tisdag:Indoor striding 30min.

Onsdag: Tabata 30min.

Torsdag: Styrketräning – helkroppspass.

Fredag: Vila.

Lördag: Crossfit med Frida & Josefine

Söndag: Promenad

Med tanke på min prestationsångest kopplat till min träning så har jag varit noga med att det ska kännas kul att träna och undvika ”måsten”, tider och vikter och gått mycket på känsla. Det har resulterat i många korta pass som jag antingen kör innan eller efter jobbet.

Utrustningen i mitt tabata-pass.

Iom att jag har en del gruppträning så blir det inte lika mycket gym längre. När jag väl är i gymmet så blir det oftast helkroppspass och jag fokuserar på att ha in följande rörelser: drag, press, utfall, höftfällning och rotation. Jag blandar ofta mellan fria vikter, maskiner och kroppsviktsträning, allt är tillåtet!


Träning är en sån jäkla frihet och världens bästa cocktail för hjärnan så jag är så himla glad att jag har lyckats vända min prestationsångest och kunna njuta av träningen igen. En stor insikt har också varit att träningen inte behöver vara så stor del av mitt liv. Att först plugga 180hp med inriktning fysisk träning och sedan jobba med det, kan lätt bli för mycket.


Det här med balans är inte så dumt och jag är jäkligt nöjd med hur jag har det idag, bra jobbat och self high five!

Ha en fortsätt härlig påskdag!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *